B2B na świecie

dollar-544956_960_720Rynek e-commerce w Polsce rozwija się najszybciej w całej Europie (dane Centre for Retail Research). W 2015 roku sprzedaż internetowa wzrosła aż o 21 %, a 53 % społeczeństwa przynajmniej raz dokonało zakupów online. Konsumenci za najważniejsze plusy tej metody podają wygodę (45 %), oszczędność czasu (39 %) oraz pieniędzy (35 %). Mimo tak dużego zainteresowania społeczeństwa, nie jest to główna składowa zysków polskiego rynku e-commerce. Największe przychody zawdzięczamy transakcjom z udziałem platform B2B, a ich potencjał niewątpliwie cały czas mocno rośnie.

B2C czyli Business to Customer dotyczy działań handlowych pomiędzy firmą a klientami detalicznymi. Charakteryzuje się bardzo dużą ilością odbiorców, ale zazwyczaj małą wartością transakcji w stosunku do jednego nabywcy. Kiedy natomiast spojrzymy pod tym kątem na B2B, czyli Business to Business, zobaczymy zwykle bardzo duże sumy transakcji, ale mniejsze ilości klientów. Tutaj zazwyczaj mamy bardziej sformalizowane formy zawierania transakcji. Dzięki platformom B2B można w łatwy sposób zautomatyzować te procesy i wyeliminować błędy popełniane przez człowieka, który jest najsłabszym ogniwem całego procesu.

Co zyskasz?

Platforma B2B odpowiada za elektroniczną wymianę dokumentów, która odbywa się w dwóch kierunkach między firmą oraz jej klientami. Gdy sieć handlowa się rozrasta, rośnie również ilość transakcji, przez co łatwiej coś przeoczyć lub pomylić. W praktyce taka platforma prowadzi do uproszczenia kontaktów handlowych, stałego dostępu do zawsze aktualnej oferty produktowej, katalogów, wyszukiwarek oraz rozbudowanego systemu zamawiania. Dzięki tej formie zanika potrzeba bezpośredniego kontaktu dwóch stron, czyli pojawia się oszczędność czasu i pieniędzy. Stosując platformę B2B zużywamy mniej miejsca w magazynach, ponieważ wszystko uzupełniane jest automatycznie i na bieżąco. Klient może kontrolować swoje finanse, widząc i planując przyszłe wydatki, ustalając limity dla kolejnych zamówień. Przez cały czas może przeglądać historię zamówień jak i sprawdzać status transakcji w toku. Wszystkiego dokona z dowolnego miejsca, wystarczy dostęp do internetu.

Jak to wykorzystać?

today-only-1438909_960_720Jeżeli do tego wszystkiego dodamy jeszcze integrację z modułem CRM lub kalendarzem nasze możliwości znacznie się powiększają.  Mamy dodatkowe dane o klientach i wszelkich terminach. Widząc aktywność poszczególnych kontrahentów możemy wynagrodzić tych najlepszych promocjami lub stworzyć swój własny program lojalnościowy. To również kolejne narzędzie by wyróżnić najważniejszych partnerów biznesowych, którzy pełnią kluczową rolę dla naszych zysków. Zastosowań jest całe mnóstwo. Dzięki integracji z systemami finansowo – księgowymi płatności online, podgląd i generowanie dokumentów sprzedażowych to moment. I bez znaczenia jest dzień tygodnia oraz godzina. Wszystko funkcjonuje 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu. Tak by nasi klienci nie czuli żadnych ograniczeń.

Wątpliwości?

Pojawiające się obawy przed wdrożeniem takiej platformy w swojej firmie powinny rozwiać same pozytywne opinie jakie znajdziemy w internecie i u poważnych przedsiębiorców. Platforma B2B nie jest narzędziem, które tworzy coś nowego. Ona jedynie usprawnia, to co już się dzieje i pozwala sprawować nad tym większą kontrolę. A wszystko dzięki intuicyjnemu i przyjaznemu interfejsowi, który pozwala na szybsze działanie i nie odstrasza użytkowników.


Sprawdź najlepszą platformę B2B dla Twojej firmy

http://itm.biz.pl/oferta-b2b/

hook-1425312_960_720